digitoegankelijk

Nooit meer gedoe met digitale toegankelijkheid

Dankzij een succesvolle samenwerking met Swink en Provincie Noord-Brabant: nooit meer gedoe met digitale toegankelijkheid.


Heb je ooit het gevoel gehad dat digitale toegankelijkheid een enorme uitdaging is? Dat je niet precies weet welke websites je organisatie beheert, wie waarvoor verantwoordelijk is, en hoe je aan alle verplichtingen kunt voldoen? Je bent niet de enige. Veel organisaties worstelen met deze problemen en voelen zich vaak overweldigd.

Bij dip begrijpen we deze frustraties. We weten dat je duidelijkheid wilt over wat er moet gebeuren, door wie en wanneer. Je wilt de zekerheid dat nieuwe websites standaard digitaal toegankelijk worden opgeleverd en dat bestaande websites ook toegankelijk blijven.

De basis op orde

Voordat je aan de slag kan met digitale toegankelijkheid, is het van belang om te weten waar je staat. Dip biedt een compleet overzicht waar je per website direct kunt zien:

  • Het doel van de website
  • De betrokken personen en partijen bij een website, inclusief contactgegevens
  • Hoe de website scoort op digitale toegankelijkheid en wat er beter kan
  • Of de website een toegankelijkheidsverklaring heeft en met welke score
  • Wanneer toegankelijkheidsonderzoek is uitgevoerd en hoe lang deze nog geldig is

Grip op het proces

Nadat je in kaart hebt gebracht waar je als organisatie staat, is het van belang om een goed proces in te richten om de verplichte 3-jaarlijkse onderzoeken soepel te laten verlopen. In de praktijk gaat veel tijd verloren aan administratie en communicatie, en blijft er weinig tijd over voor het daadwerkelijk verbeteren van de toegankelijkheid. 

We bespraken deze onderwerpen met de toegankelijkheidsexperts van Swink en zij zagen hetzelfde. We besloten daarom gezamenlijk met launching customer Provincie Noord-Brabant een module te ontwikkelen om het proces rondom toegankelijkheid soepel en overzichtelijk te laten verlopen. Het zorgt voor:

  • Overzicht in lopende en afgeronde onderzoeken
  • Online aanvragen en starten van nieuw onderzoek
  • Centraal ontvangen van alle onderzoeksrapporten
  • Inzien, toewijzen en oplossen van bevindingen
  • Geautomatiseerd bijwerken van de toegankelijkheidsverklaring
  • Opstellen van het jaarlijks verantwoordingsverslag 

Minder werk en meer resultaat

Met dip hoef je niet meer dagen te besteden aan het achterhalen van informatie. Alle relevante informatie wordt centraal en automatisch verzameld. Ook hoef je geen talloze mails te versturen voor afstemming in het proces. Dip zorgt dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van lopende onderzoeken en voorkomt onnodig trage trajecten. 

Dip centraliseert alle essentiële informatie en acties, wat zorgt voor rust, gedeelde verantwoordelijkheid, en inzicht bij alle betrokkenen binnen je organisatie. Zo wordt het onderwerp serieus genomen door de gehele organisatie en zet je effectief stappen in betere toegankelijkheid en bruikbaarheid voor alle mensen, ongeacht handicap of beperking.

Ontdek dip in een online demo

Ben je benieuwd hoe dip jouw organisatie verder kan helpen? Wil je zien hoe het werkt? Plan een gratis online demo met ons. We maken graag tijd voor je vrij. Tijdens de demo kun je al je vragen stellen, zodat je precies weet waar jouw organisatie aan toe is.

Met dip krijg je niet alleen grip op digitale toegankelijkheid, maar transformeer je het ook in een gestroomlijnd en efficiënt proces. Maak vandaag nog de stap naar een toegankelijker digitale wereld voor iedereen.

Andere blogs

Neem contact met ons op

Wil je iets weten over DIP? Je kunt ons bereiken op 0850043670 of stuur een e-mail naar contact@digitalinsightsplatform.nl.